Przygotowanie samochodu do sprzedaży to bardzo wymagający etap w życiu każdego kierowcy. Naturalnym jest, że każdy właściciel pojazdu dąży do jego zaprezentowania w jak najlepszym świetle, a tym samym do wynegocjowania najbardziej korzystnej ceny. W tym tekście przybliżamy najczęściej stosowane i warte uwagi metody podniesienia wartości swojego samochodu. Będą świetnym rozwiązaniem w przypadku osób sprzedających, lub przygotowujących się do sprzedaży swojego auta.
Przygotowanie samochodu do sprzedaży – profesjonalny auto detailing
Osoby rozważające przygotowanie samochodu do sprzedaży, powinny pomyśleć przede wszystkim o przywróceniu mu nienagannego wyglądu oraz pełnej czystości. W tym celu warto przeprowadzić samodzielne mycie detailingowe, lub też zdać się na pomoc fachowców, gotowych wykonać całą usługę w sposób profesjonalny i kompleksowy.
Przede wszystkim warto podjąć się oczyszczenia karoserii i usunąć wszelkie pokrywające ją zanieczyszczenia i matowienia, w tym także rysy i draśnięcia. Warto skorzystać z preparatów dedykowanych do gruntownego czyszczenia pojazdu, a także rozważyć polerowanie i zabezpieczenie lakieru dodatkową folią.
Detailing samochodu od środka – najlepsze wrażenia w czasie jazdy
Nie mniej ważne jest przeprowadzenie detailingowego czyszczenia wewnątrz pojazdu. W jego ramach naprawia się wszelkie uszkodzenia powstałe w elementach plastikowych, metalowych, tkaninach i skórze. Dokładne oczyszczenie tapicerki i foteli pozwoli nie tylko przywrócić naturalny zapach nowego samochodu, który dopiero co opuścił fabrykę, ale również wpłynie na komfort osób decydujących się na jazdę próbną. Fachowo wykonany detailing zewnętrzny i wewnętrzny pozwalają odmłodzić pojazd o wiele lat.
Dodatkowe zabezpieczenie karoserii – czyli jak olśnić potencjalnego nabywcę
Wielu kierowców przygotowujących się do sprzedaży rozważa możliwość zaaplikowania folii PPF, lub też innych powłok ochronnych. Jest to rozwiązanie warte uwagi, ze względu na wpływ jaki wywiera na wartość samochodu. Pojazdy pokryte folią PPF są statystycznie droższe, znalezienie dla nich nowego nabywcy przebiega szybciej, a dodatkowo sam proces sprzedaży ulega skróceniu.
Pokryte folią PPF samochody wyglądają na fabrycznie nowe, co dodatkowo sugeruje, że ich dotychczasowy właściciel dokładał starań w zakresie konserwacji i pielęgnacji. Zastosowanie folii PFF jest więc skutecznym sposobem, aby przyciągnąć potencjalnych Klientów oraz wyróżnić się na tle innych sprzedawanych samochodów tej samej marki i modelu.
Polecamy rozważyć zarówno aplikację folii PPF na całość karoserii i pozostałe powłoki, jak również na wybrane elementy. Warto zwłaszcza rozważyć aplikację folii PPF na reflektorach, które z łatwością ulegają matowieniu lub przebarwieniom, skutecznie odstraszając potencjalnych nabywców. Ich odświeżenie i zabezpieczenie będzie gwarancją atrakcyjnej prezentacji samochodu.